Wie ben ik?
Mijn naam is Nienke, ik ben al zolang als ik me kan herinneren een paardenmeisje en daarnaast ook altijd geïnteresseerd geweest in alles wat met content te maken heeft. Ik wist toen nog niet wat content was, maar toen ik een jaar of 10 was maakte ik al websites (dat is me met de paplepel in gegoten door mijn vader die ICT'er is) en was ik al druk bezig met het bewerken van foto's met toen nog Paint Shop Pro.
Inmiddels heb ik mijn opleiding communicatie afgerond en ben ik alweer 4 jaar werkzaam als content manager bij het reclamebureau van Zeeman. Hier ben ik onder andere verantwoordelijk voor de social media en content op de website van de textielsuper. Hier heb ik meegewerkt aan campagnes zoals de Zeeman sneaker, Lucht en SKEER. Hiermee hebben we al diverse reclameprijzen in de wacht kunnen slepen.
In 2020 startte ik mijn eigen bedrijf Paard Optimaal, waarmee ik voedingsadvies geef voor paarden. Hier ben ik in terecht gekomen doordat ik bij mijn eigen paard Zenith tegen wat problemen aan liep met voeding en ik me hier in ben gaan verdiepen. Voor Paard Optimaal maak ik zo goed als alle content zelf. Ik schrijf alles zelf, maak af en toe video's, heb mijn website zelf gemaakt, noem het maar op. Ook al mijn social media posts schrijf ik zelf, waarmee ik in ruim een jaar tot 1.100 volgers heb kunnen groeien. Naast mijn bedrijf heb ik ook de Paard & Bewustzijn podcast en heb ik jarenlang video's gemaakt op mijn YouTube-kanaal dat toen Neighing Out Loud heette.
Ik vind het dan ook ontzettend leuk om bezig te zijn met het maken van middelen om mijn eigen bedrijf te laten groeien, maar daar wil ik jou als hippische ondernemer ook graag mee helpen. Als paardeneigenaar ben ik zelf ook regelmatig op zoek naar professionals en ik zie dan ook vaak dat hippische ondernemers kansen laten liggen. Als het om marketing gaat loopt de paardenwereld in veel dingen nog best wel achter, maar juist als jij met de nieuwste ontwikkelingen mee gaat kun jij opvallen tussen al je 'concurrenten'.